Eğitim tarihi: 13-14 Aralık 2018

Saat 10:00-18:00 arası

İlişkiyi doğru yönetmek eğitiminin anacı:

Dünya üzerinde hangi dilden, ırktan ve dinden olunursa olunsun karşılıklı iletişim kurulmak zorundadır. Elbetteki , insanların üzerinde yaşadıkları coğrafya gereği mensup oldukları din , dil ve ırk farklılıkları mevcuttur.Eğitimin amacı; iş yaptığımız kişiler farklı dil, din ve ırktan da olsalar aradaki iletişim kalitesini artırmak için gerekli stratejiyi oluşturmaktır.

Katılımcıların iletişim eksikliği ve/ veya çatışma yaşadıkları hallerde veya bu riskin olduğu ortamlarda özellikle kendi zihinlerindeki oluşumun kendi tepkilerine yansıyan etkilerin farkına varılması öncelikli hedeftir.

İlişkiyi kurma alışkanlığı aşamaları ve yeniden yapılandırma için gerekli ön hazırlık atölyesidir. Sözü geçen atölye çalışmaları, iletişim becerisini oluşturan değerler, duygular, inançlar & beklentiler süzgecini görünür hale getirerek yeniden formüle etme olanağı sağlar. İşi yönetirken ilişki yönetmenin gereği ve ekip çalışmasını nasıl güçlendirecekleri konusunda   yetkinlikler artar.

İlişkiyi doğru yönetmek eğitiminin içeriği:

DİNLEMEK: Dinlemek evrenseldir ve iletişimin temel taşıdır. Bu bölümde dinleme testi ile , ne kadar iyi dinleyiciyiz ve dinlediğimizi karşı tarafa ne kadar aktarabiliyoruz atölye çalışması yapılacaktır. Dinleme güven oluturmanın ana temasıdır. İlişkide güve n oluşturulduğu taktirde kişinin direnci azalır ve anlaşıldığını hisseder. Anlaşıldığını hisseden kişi de daha fazla açılma ihtiyacı duyar.

İLETİŞİM PROFİLLERİ: İletişim kurma şekli alışkanlıktır. Bir yetkinliktir. Ta ki anne karnına kadar uzanan bir geçmişi vardır. Sonradan öğrenilen bu yetkinlik kişiler arasında farklı profillerle ifade edilir. Bu kimi yerde renklerle ifade edildiği gibi, kimi yerdede profile uygun hayvan isimleriyle adlandırılır. Bu bölümde, kişilerin alışkanlık haline getirdikleri iletişim becerilerinin profilleri çıkarılarak , önce kendilerini keşfetmeleri sağlanır. Aynı zamanda iletişim içinde bulundukları kişilerin hangi profilde oldukları , hangi soru tiplerine ilgi gösterdikleri ve motivasyon şekilleri gereği hangi stratejilerin uygulanması gerektiği üzerinde durulur.

BEDEN DİLİ: Bilindiği üzere iletişimin % 55’ i beden hareketleri yoluyla % 38’i de ses tonu ile gerçekleştirilir. Toplamda % 93 ‘lük bu miktar sözleri desteklemediği ölçüde iletişim başarılı olmaz. Özellikle gözler iletişimin güven kapılarıdır. Bu bölümde evrensel beden hareketleri ve anlamları , toplumlar arası farklılıklar iletişimin güvenilirliği ve iknadaki gücü üzerinde durulur.

ANLAYIŞ VE HOŞGÖRÜ (EMPATİ): Sosyal bilincin gelişmesi empati yeteneğinin gelişmesiyle paraleldir. Bilindiği gibi empati; kendini karşı bilincin yerine koyabilme, onu anlayabilme yetisidir. Olgun insan, evrensel insan olma yolcuğunun başlangıcıdır. Empati yetkinliği ne kadar gelişirse, kişiler arasındaki farklılıklar da o oranda azalır. Bu bölümde , empati yetkinliğinin geliştirilebilmesi için, duyguları isimlendirme, ardından o duyguların davranışlarını yazıya dökerek görünür hale getirme atölye çalışmaları yapılır.

İlişkiyi doğru yönetmek eğitimi yöntemi:

Eğitimde konular bilgi transferi, atölye çalışmaları, uygulamalar, video gösterimi, tartışma ve grup çalışmaları şeklinde aktarılmaktadır.

Ders Konuları

Konu bulunamadı !

Ders Yorumları

YOK

yıldız
  • 5 Yıldız0
  • 4 Yıldız0
  • 3 Yıldız0
  • 2 Yıldız0
  • 1 Yıldız0

Bu derse henüz yorum yapılmadı. İlk yorum yapan siz olabilirsiniz.

akayajans@hotmail.com tarafından tasarlandı
X