Başarılı İnsanlar Uyku Öncesi Neler Yapıyorlar?

Yatağa gitmeden önce yaptığınız son şey, ne kadar ve nasıl uyuduğunuz kadar bir sonraki günkü modunuzu ve enerji seviyenizi de belirler. Başarılı insanlar, başarılarının neredeyse tamamen yeterli uyumaya bağlı olan zihinsel ve fiziksel sağlıkla başlayıp bittiğini bilirler. Bu yüzden uyku öncesi ritüeller çok önemlidir.

İşte başarılı insanların uyumadan önce yaptığı ritüeller:

1-Okurlar

Uzmanların belirttiğine göre başarılı insanlar uyumadan önce en son olarak okumayı seçiyor. ABD Başkanı Barack Obama ve Bill Gates’in uyumadan önce en az yarım saat okuma yaptığı bilinir örneğin. “You Can’t Be Serious! Putting Humor to Work” kitabının yazarı ve uluslararası konuşmacı Michael Kerr, pek çok liderin uyku öncesi okuma olarak blokelediği zamanın, takvimlerinde “tartışmaya açık olmayacak” kadar değişmez şekilde yer aldığını söylüyor.

Ayrıca bu okumalar illa iş ile ilgili olmak zorunda değil.

2-İşten uzaklaşırlar

Kerr’in belirttiğine göre başarılı insanlar uyumadan önce işle ilgili bir şey yapmazlar. Takıntılı şekilde e-postalarını kontrol etmezler, işle ilgili konular üzerinde durmazlar. Kendinize son e-postayı okuduğunuz ve uykuya geçmeye hazırlandığınız zamanlar arasında en az yarım saat verin.

3-Elektronik cihaz ekranlarından uzaklaşırlar

İşten uzaklaşmak yatmadan önce e-postaları kontrol etmemek demek değil; ancak sosyal medya ya da oyunlara dönmek demek de değil. Elektronik cihaz ekranlarındaki oyunların uyumadan önce çok zararlı olduğunu pek çok araştırma söylüyor. Telefon ekranından gelen ışık sadece kötü uyumanıza değil, aynı zamanda görme problemleri, depresyon ve kansere kadar pek çok hastalığa neden olabiliyor.

4-Yapılacaklar listesi hazırlarlar

Uyku öncesi zihni temizlemek, başarılı insanlar için önemlidir. Bu yüzden genellikle uyumadan önce ertesi günün yapılacaklar listesini hazırlarlar. Böylece ertesi gün yapılacaklarla ilgili gece boyu düşünmelerine gerek kalmaz. Örneğin American Express CEO’su Kenneth Chenault, ertesi gün tamamlayacağı 3 şeyi uyumadan önce yazarak hazırlıyor.

5-Aileleriyle zaman geçirirler

Eşinizle ya da sevgilinizle sohbet etmek, çocuklarla konuşmak veya kedinizle ya da köpeğinizle oyun oynamak, başarılı insanların ortak özelliklerinden biridir. Her zaman partnerinizle aynı anda yatağa giremezsiniz elbette; ama denk getirdiğinizde, gününüzün nasıl geçtiğini konuşmak ve paylaşmak için harika bir fırsat yakalamış olursunuz.

6-Akşam gezintiye çıkarlar

Buffer’ın CEO’su Joel Gascoigne, her akşam 20 dakikalık bir yürüyüşe çıkıyor. “Yavaşladığım bir zaman dilimi bu. Bana günün değerlendirmesini yapma, zorlukları düşünme, işten uzaklaşma ve yorgunluğumu hissetme fırsatı sağlıyor.” diyor yazdığı blog yazısında.

7-Gün içinde karşılaştıkları iyi şeyleri düşünürler

Başarılı insanlar uyumadan önce gün içinde yaşadıkları iyi şeyleri düşünür veya yazarlar. Bu tip bir “minnettarlık günlüğü” tutmak, zorlu bir dönemden geçtikleri zaman motive kalmak için anahtar role sahiptir. Bu aynı zamanda hayatlarında bir ilerleme de sağlar. Örneğin Benjamin Franklin her gece şu soruyu kendine sorarmış; “Bugün iyi ne yaptım?”

8-Gevşerler

Belki sıcak bir banyo size iyi geliyordur ya da sakinleştirici müzik tınıları. Başarılı insanlar yavaşlamak ve gevşemek için çeşitli şeyler yaparlar. Böylece stresleri azalır, daha iyi uyurlar.

9-Yarının başarılarını hayal ederler

Pek çok başarılı insan üzerinde çalıştıkları projenin olumlu geri dönüşlerini hayal eder birkaç dakika. Deneyin, iyi gelecektir.

10-Meditasyon yaparlar

Gevşemenin bir diğer yolu da meditasyondur. Pek çok başarılı insanın yatmadan önce 10 dakika meditasyon yaptığını söylüyor New York’ta koçluk yapan Dale Kurow. Bu vücudu ve zihni sakinleştirmek için çok iyi bir yol.

11-Uyku planı yaparlar

Çok meşgul olan insanların, kronik uyku eksikliği gibi sorunlarla yüzleştiği bir gerçek. Bu yüzden pek çok başarılı insan, yeterli uyumayı bir alışkanlık haline getiriyor. (Bu elbette işkolikler ve girişimciler için zor bir mücadele olabilir.)

Bunu başarmanın bir yolu her gün aynı saatte uyumaktır. Yataktan kalkacağınız zaman, kaç saat uyuduğunuzu hesap ederek yeterli uyku sürenizi belirleyebilirsiniz.

12-Hijyen ritüellerine sadıktırlar

The National Sleep Foundation, hijyen ritüellerinize sadık kalın, bu beyninize psikolojik olarak uyku zamanının geldiği mesajını iletir, diyor. Bu ritüeller dişleri fırçalamak, diş ipi kullanmak, yüzü yıkamak, saçları taramak şeklinde olabilir.

13-Alkol kullanmazlar

Araştırmalar gösteriyor ki, başarılı insanlar uyku zamanından hemen önce alkol kullanmazlar. Alkol, hemen uykuya dalmanızı sağlayabileceği gibi uyku kalitenizi de düşürebilir. Alkol, uykunuzun hafif evrede kalmasına neden olur, böylece hemen uyanabilir ve derin uyumaktan mahrum kalabilirsiniz.

Alıntıdır

Paylaş:


Yorum yaparak, sizden sonra okuyanlara fikrinizi ulaştırın.