“Hayatınızdaki bütün zararın %80’inin iletişim temelli olduğunu biliyor musunuz?”
Etkili İletişim Teknikleri Eğitimi Nedir?
Çağımızın en önemli kavramlarından birisi iletişimdir. En sosyal olduğunu düşünen, en çok kişi ile iletişim kuranlarımız dahil, hepimizin iletişim ile ilgili bir takım sıkıntılar yaşadığımız ortada. Yapılan araştırmalar, her ne iş yaparsanız yapın, iş yerlerindeki kayıpların %80 inin iletişim kaynaklı kayıplar olduğunu ortaya koyuyor. Hal böyle olunca, iletişimin bir iş yerinde uyumun sağlanması, sistemin ya da sistemlerin işlemesi için en önemli unsurlardan olmaktadır. Yani şirketinizin başarısı bir şekilde personelinizin iletişim becerilerine bağlı olmaktadır. Özellikle personel sirkülasyonunun çok olduğu sektörlerde, iletişim temelli kayıpların çok olduğunu görüyoruz. Bazen, konuşulduğunda sorun bile olmayacak şeylerin konuşulmayarak, çözümsüz düğümler olduğunu görmekteyiz. Sadece iletişim kazaları değil, iletişim yetersizliği de, kişilerin, kuruma olan inancını ve bağlılığını sekteye uğratmaktadır.
İletişim denilince genelde ilk akla etkili konuşmak gelir. Benim aklıma ilk olarak dinlemek gelir. Eğitimlerimizde binlerce kişiye sorduğumuz soruyu isterseniz size de sorayım. En sevdiğiniz, kendinizi en yakın hissettiğiniz kişiyi düşünün. Ben size o kişinin en temel özelliğini söyleyeyim. Sizi yargısız dinleyen, sizi eleştirmeyen ve her ne olursa olsun siz olduğunuz için dinleyen birisi. Bildim mi? Bu soruyu sorduğum binlerce kişi içinde şimdiye kadar hiç yanılmadım. Özel durumlar olabilir ama bizi dinlemeyen, bizi yargılayan birini sevmeyeceğimiz ortada.
Etkili İletişim Teknikleri Eğitiminde Neler Veriyoruz?
İlk önce bütün katılımcılarla birlikte iletişimi masaya yatırıyoruz. Ne tür iletişim kazaları yaptıklarımızı keşfediyor hatta kendimize itiraf ediyoruz. Uygulattığımız özel testler ve oyunlarla, bütün katılımcıların eksiksiz katılım sağladığı, harika bir gün geçirerek, insanları ve kendimizi tanıyoruz, ön yargılarımızı keşfediyoruz, hangi durumlarda dinlemediğimizi, hangi durumlarda kendimizi iletişime kapattığımızı keşfediyoruz. Kendimizi keşfettikten sonra, bunları hayatımızdan çıkardığımızda nelerin değişeceğini buluyoruz. İnsanların iletişim tiplerini de keşfettikten sonra, iyi bir iletişimci olmak için neleri farklı yapmamız gerektiğini buluyor ve bunları nasıl yapabileceğimizi bularak, günü tamamlıyoruz.
Hemen her şirketin, personeline aldırdığı bu eğitimi, kişisel gelişim teknikleri ile etkin bir hale getirdik. Koçluk, NLP, Hipnoz ve Kuantum konularında uzman eğitmenlerimiz ile, zeka türü ne olursa olsun, herkesin katılımını sağlayabiliyor ve eğitim sonunda tüm katılımcıların, en azından bir çok iletişim hatasını ortadan kaldırmasına yardımcı oluyoruz.
Etkili İletişim Teknikleri Eğitimine Kimler Katılmalı?
- Satış Personeli
- Pazarlama Personeli
- Yöneticiler
- Halkla ilişkiler
- Eğitimciler
- Ofis çalışanları
- İşletmeciler
- Anne-babalar
Ders Konuları
İletişim Nedir? | |||
İletişim Çeşitleri | |||
Empatik İletişim Nedir? | |||
İletişimde Uyum ve Ahenk | |||
Sözsüz İletişim | |||
Beden Dilinin Etkin Kullanımı | |||
İletişim Tarzımız | |||
İletişim Engelleri ve Aşma Yolları | |||
Kazan-Kazan İlkesi | |||
Yanlış Dinleme | |||
Etkin Dinleme | |||
Soru Sorma İlkeleri | |||
Eleştiride Sandviç Metodu | |||
Duygusal Kredi Hesabı | |||
Farklı İnsan Kişilikleri ve Özellikleri | |||
Kişilik Tiplerine Göre İletişim | |||
İnsanların Dünyayı Algılama Biçimleri | |||
Algılama Biçimlerine Göre İletişim | |||
Hipnotik Dil Kalıpları ile İletişim |
Müşteri şikayetlerimiz %80 azaldı
Ben Çerkezköy’de bulunan orta ölçekli bir tekstil firmasının İK Müdürüyüm. 5 yılın üzerinde deneyime sahip, “Müşteri temsilcisi” arkadaşlarımız vardı. Bütün uyarılara rağmen, müşteriler ile iletişim sorunları yaşıyorlardı. İş akitlerini sonlandırmayı bile düşündük. Son bir şans olarak, Tüm ekibe, Kişisel Gelişim Online’den Etkili iletişim teknikleri ve ileri iletişim teknikleri eğitimlerini aldırdık. Sonuca tüm yönetim şaşırdık. Ayda 10-12 şikayet alan arkadaşlarımızdan alınan şikayetler, 2 yi geçmez oldu. Teşekkürler Kişisel Gelişim Online ve Eğiltmenleri.